Accreditatieproces
Het accreditatieproces bestaat uit verschillende onderdelen. De aanvraag van een nieuwe accreditatie, de instandhouding van een bestaande accreditatie en de uitbreiding van een bestaande accreditatie.

Bekijk de video en ontdek hoe het werkt
In deze video worden alle stappen van het accreditatieproces aan je uitgelegd.
Het accreditatieproces in hoofdlijnen
Een accreditatietraject duurt 6 tot 12 maanden. Hoe dat in zijn werk gaat, laten we je hieronder zien. Klik op de stappen om naar de gedetailleerde procesbeschrijving te gaan. Het volledige proces staat beschreven in de beleidsregel BR002.
Nieuwe accreditatie aanvragen
Bij de aanvraag van een nieuwe accreditatie of norm doorloop je vier stappen:
Nieuwe aanvraag?
Om een nieuwe accreditatie of norm aan te vragen, doe je de Quickscan Accreditatie aanvraag.
Bestaande accreditatie behouden
De instandhouding van een bestaande accreditatie kent vier stappen:
Over de controlebeoordelingen
De controlebeoordelingen en herbeoordelingen vinden plaats op initiatief van de RvA. Zo houden we toezicht op bestaande accreditaties. Dit wordt uitgelegd in beleidsregel BR002.
Bestaande accreditatie uitbreiden
Om een bestaande accreditatie uit te breiden, volg je drie stappen:
Om een bestaande accreditatie uit te breiden, log je in op de Aanvraagtool. Heb je nog geen account? Neem dan contact op met je projectcoördinator (PCA).
Accreditatie uitbreiden via Aanvraagtool
Om een bestaande accreditatie uit te breiden, log je in op de Aanvraagtool. Heb je nog geen account? Neem dan contact op met je projectcoördinator (PCA).