Accreditatieproces
Het accreditatieproces kent verschillende stappen. We maken daarbij een onderscheid tussen de aanvraag van een nieuwe accreditatie, de instandhouding van een bestaande accreditatie en de uitbreiding van een bestaande accreditatie.
In negen stappen van aanvraag naar accreditatie
Wilt u weten hoe accreditatie werkt? In deze video hoort u of u in aanmerking komt voor accreditatie.
En nemen we u mee in het accreditatieproces. Een traject van 6 tot 12 maanden: in negen stappen van aanvraag tot accreditatie. Heeft u vragen over het aanvragen van een accreditatie? Stel uw vraag via nieuweaanvragen@rva.nl.
Ziet u hieronder een wit vlak? Dat ligt aan uw cookie instellingen. Om de video te bekijken raden wij u het volgende aan: verwijder alle cookies via uw browserinstelling. Vink vervolgens bij de cookie melding, marketing aan.
Overzicht
Hieronder vindt u een overzicht op hoofdlijnen. U krijgt een gedetailleerde procesbeschrijving door een van de stappen te selecteren. Het volledige proces staat beschreven in de beleidsregel BR002.
Nieuwe accreditatie aanvragen
Bij de aanvraag van een nieuwe accreditatie of norm doorloopt u vier stappen:
Om een nieuwe accreditatie of norm aan te vragen, doorloopt u de Quickscan Accreditatie aanvraag.
Bestaande accreditatie behouden
De instandhouding van een bestaande accreditatie kent vier stappen:
De controlebeoordelingen en herbeoordelingen vinden plaats op initiatief van de RvA. Zo houden we toezicht op bestaande accreditaties.
Bestaande accreditatie uitbreiden
Om een bestaande accreditatie uit te breiden, volgt u drie stappen:
Ook om een bestaande accreditatie uit te breiden, doorloopt u de Quickscan Accreditatie aanvraag of logt u in op de Aanvraagtool indien u daar al een account voor heeft.