Missie, visie en strategie
Vertrouwen uitspreken is de kern van ons bestaan. Hier is het de Raad voor Accreditatie om te doen. Daarom luidt ons motto: Met vertrouwen vooruit! Bij de RvA handelen we bewust vanuit onze missie en visie. Regelmatig staan we stil bij de betekenisgeving van het werk van de RvA voor de maatschappij en het economische handelsverkeer.

Dit is wat we doen en waar we voor staan
‘Burgers en bedrijven willen kunnen vertrouwen op de kwaliteit van producten en diensten. Met accreditatie verrijken wij dat vertrouwen.
Dagelijks beoordelen wij de competente, consistente en onpartijdige bedrijfsuitoefening van bedrijven en instellingen. Deze bedrijven en instellingen testen, inspecteren en certificeren. Zij hebben een cruciale rol in de kwaliteit van producten en diensten. Wij doen ons werk op een deskundige, transparante en onbevooroordeelde wijze.
Met een accreditatieverklaring bevestigen wij ons vertrouwen. Dit draagt bij aan een duurzame en goed functionerende internationale samenleving met open handelsverkeer en ruimte voor innovatie’.

Onze strategie 2021-2025 in het kort
- We willen relevant en toekomstbestendig zijn door markt- en klantgerichter te werken en met nieuwe waarde proposities. We willen klanten helpen te leren, we werken aan een betere dienstverlening en kortere doorlooptijden.
- Daarvoor hebben wij competente mensen en Krachtige Teams nodig. Daar investeren we in.
- Communicatie is heel belangrijk. Het opent deuren naar (nieuwe) netwerken en vergroot de bekendheid met accreditatie.
- We zijn ons bewust van het belang van informatieveiligheid in het kader van de belangen van onze klanten en onze reputatie.
- We werken samen met publieke toezichthouders en beleidsdepartementen, met als doel een sterk toezichtstelsel en de versterking van de kwaliteitsinfrastructuur.