Hoe werkt een accreditatie-uitbreidingsaanvraag?

Hoe kan ik mijn accreditatie uitbreiden binnen dezelfde norm?

Het indienen van een uitbreidingsaanvraag vindt plaats in de PRISMA Aanvraagtool. In deze tool wordt u door het proces van het indienen van een uitbreidingsaanvraag heengeleid. Als u de norm selecteert waarvoor u een uitbreidingsaanvraag wilt indienen, krijgt u automatisch de juiste formulieren te zien.
Bent u voor 7 maart 2023 begonnen met het voorbereiden van een uitbreidingsaanvraag, dan dient u uw accreditatieaanvraag nog in met aanvraagformulieren die u per mail verstuurt. Heeft u vragen hierover? Neem dan contact op met uw eigen Projectcoördinator Accreditaties (PCA).

Hoe kan ik mijn accreditatie uitbreiden met een andere norm?

Een accreditatieaanvraag voor een nieuwe norm wordt behandeld als een aanvraag voor een nieuwe accreditatie. Het indienen van een accreditatieaanvraag vindt plaats in de PRISMA Aanvraagtool. In deze tool wordt u door het proces van het indienen van een accreditatieaanvraag heengeleid. Als u de norm selecteert waarvoor u een accreditatieaanvraag wilt indienen, krijgt u automatisch de juiste formulieren te zien. Als RvA klant, heeft uw collega die bij ons geregistreerd staat als eerste contactpersoon van uw organisatie, van ons een account gekregen in onze Aanvraagtool. De eerste contactpersoon kan zelf voor u of voor uw collega’s nieuwe accounts aanmaken in de Aanvraagtool.

Voordat de Aanvraagtool in gebruik is genomen, ben ik al begonnen met de voorbereiding van een accreditatieaanvraag voor een uitbreiding, zoals het invullen van de formulieren. Hoe ga ik verder?

Bent u voor 7 maart 2023 begonnen met het voorbereiden van een accreditatieaanvraag voor uitbreiding, dan dient u uw accreditatieaanvraag nog in met aanvraagformulieren die u per mail verstuurt. Heeft u vragen hierover of had u nog niet alle formulieren van onze website gedownload? Neem dan contact op met uw eigen Projectcoördinator Accreditaties (PCA). Hij of zij stuurt u de benodigde formulieren toe. U kunt er ook voor kiezen de door u verzamelde in informatie en reeds ingevulde formulieren zelf over te nemen in de Aanvraagtool. Als RvA klant, heeft uw collega die bij ons geregistreerd staat als eerste contactpersoon van uw organisatie, van ons een account gekregen in onze Aanvraagtool. De eerste contactpersoon kan zelf voor u of voor uw collega’s nieuwe accounts aanmaken in de Aanvraagtool.

Hoe verloopt een uitbreidingsonderzoek?

De pagina Accreditatieproces beschrijft hoe een uitbreidingsonderzoek verloopt.

Kan ik een spoedaanvraag indienen voor accreditatie of scope uitbreiding?

Vanwege de onafhankelijke rol van de RvA kunnen wij niet ingaan op spoedverzoeken of voorrangsaanvragen voor accreditatie- of uitbreidingsaanvragen. Alle aanvragen worden volgens onze standaard procedures en binnen de gestelde termijnen behandeld. Meer informatie hierover staat in ons document BR002; Beleidsregel Accreditatie.

Ik heb een vraag over het gebruik van de PRISMA Aanvraagtool.

Ga voor vragen over het gebruik van de tool en uw account naar veel gestelde vragen over PRISMA tools.

Wilt u iets anders vragen over dit onderwerp?

Neem dan contact op met uw eigen Projectcoördinator Accreditaties (PCA).

Heeft u een andere vraag?

Ga terug naar de pagina Veelgestelde vragen.