Geslaagde klantbijeenkomsten RvA

Op 7 en 9 juni organiseerden we de eerste twee van vier RvA klantbijeenkomsten. Eén voor klanten van laboratoria ISO 17025 en een bijeenkomst voor klanten van medische laboratoria ISO 15189. Wij zijn blij onze klanten weer te kunnen ontmoeten na twee jaar Covid pandemie.

Hoe kan de RvA klanten terzijde staan bij leren en verbeteren? Waar heeft u behoefte aan tijdens het openings- en slotgesprek rond dit punt? Hoe vindt u dat het nu gaat bij deze communicatiemomenten? Hoe zorgen we gezamenlijk voor meer vakdeskundigen? Hebben klanten behoefte aan een fastlane voor uitbreidingsaanvragen?
Dit soort vragen stonden centraal tijdens de eerste twee RvA klantbijeenkomsten. Dat leverde eyeopeners en belangrijke inzichten.

Het was heel open, kritisch en constructief. De klanten waren echt met elkaar over ons, de RvA, in gesprek. Mooi was dat de collega’s van de RvA -in tweede instantie- ook vragen konden stellen. Vaak waren dit ‘hoe-vragen’. En de antwoorden hierop helpen ons verder. Zo halen we dus input om meer klantgericht te werken, vorm te geven en te realiseren. Ik kijk uit naar de volgende bijeenkomsten!”, zegt Joep de Haas.

Vervolg najaar

In het najaar vinden nog twee klantbijeenkomsten plaats voor de klantgroepen managementsysteem certificatie, en productiecertificatie en inspectie. De klanten die het betreft nodigen we in augustus uit.

Hierna analyseert de RvA de uitkomsten van alle bijeenkomsten in zijn totaliteit en geven we een terugkoppeling. De opbrengst gebruiken we om onze dienstverlening en samenwerking met onze klanten te optimaliseren. Wij houden u op de hoogte.