‘Ik wil succesvolle, duurzame relaties bouwen’
Met haar waardevolle bagage is Fleur van Bladel (34) onlangs aan boord gestapt bij de RvA als manager internal operations. Deze Limburgse van origine is creatief en ondernemend en heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot professional op het gebied van experience.
Door organisatie, klant en medewerker met elkaar te verbinden, zorgt ze ervoor dat deze beter worden in het managen van beleving. Ook bij de RvA wil ze op deze manier werken aan succesvolle en duurzame relaties.
Interview met Fleur van Bladel, 23 augustus 2024
Wat is jouw grootste drijfveer?
“Ik wil sterke merken bouwen en ik kijk ernaar uit om de relaties tussen de RvA, onze medewerkers en klanten te versterken. Waar die drijfveer vandaan komt? Uit mijn nieuwsgierigheid naar wat menselijk gedrag drijft. Mijn studie en de start van mijn carrière stonden in het teken van psychologie, marketing en communicatie. In de jaren die volgden raakte ik ervan overtuigd dat het uitgaan van beleving meer oplevert dan bijvoorbeeld een sales- of transactioneel gestuurde strategie. Dus ging ik op zoek naar wat nodig was om consequent te zorgen voor positieve belevingen en sterke relaties. Dagelijks sprak ik met klanten en collega’s over beleving en dat wat ik waarnam koppelde ik aan data en strategie, ten gunste van besluitvorming. Dat is grotendeels nog steeds waar mijn werk op neerkomt.”
Waarom de RvA?
“Omdat ik de organisatie hartelijk, ambitieus en jong van geest vind. Daarbij raakte ik geboeid door de waarde van de producten en diensten die de RvA levert. Ik ben positief verrast over hoe wij bijdragen aan het vertrouwen van mensen en bedrijven in de kwaliteit en veiligheid van producten en diensten en ik ben blij dat ik ‘ja’ heb gezegd tegen deze waardevolle organisatie. Ik kijk uit naar de verhalen van collega’s en klanten om een nog beter beeld te krijgen van het ‘waarom, hoe en wat’ van de RvA en de beleving die daarbij hoort.”
Wat maakt jou succesvol als manager?
“Door uit te gaan van vertrouwen, door met een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen naar onszelf te kijken en door horizontaal samen te werken op basis van een gedeeld doel. Ik ben ervan overtuigd dat we samen succesvol zijn door de waarde van ons werk concreet te maken.”
Welke professional inspireert jou?
“Simon Sinek, schrijver en leiderschapsdenker, inspireert me nog steeds. Dat gold meer dan tien jaar geleden al toen ik in aanraking kwam met zijn ‘Why, how, what’ methode. Zijn werk brengt samenwerking en ondernemerschap teweeg, stelt mij beter in staat om ‘om te denken’ en strategisch sterke concepten te ontwikkelen. Het zorgt nu en dan voor de ‘aha-erlebnis’ die ik goed kan gebruiken. Daarnaast sprak ik een aantal keer met Friederike Niehoff, Customer Experience professional en auteur van het boek ‘Why Your Customer Experience Program Will Fail’. Friederike weet als geen ander hoe je sterke merken bouwt op basis van beleving en is een goede gesprekspartner.”
Tot slot, merken we in jouw werk iets van je Limburgse roots?
“In de wandelgangen merk je daar volgens mij weinig van. Misschien dicht ik mijn hartelijkheid graag toe aan het zuiden, maar dat is natuurlijk onzin. Die is hier in Utrecht en contreien ook aanwezig! Ik vermoed dat het meest opmerkelijke erop neerkomt dat ik jaarlijks een paar dagen offline ben ergens in februari of maart, afhankelijk van de carnavalskalender.”